מס ורוד הוא כינוי למחיר הגבוה שנשים משלמות על מוצרים ושירותים שונים, רק כי הם ממותגים ומשווקים במיוחד לנשים, ביחס למוצרים זהים המשווקים לגברים.

תופעת המס הוורוד נפוצה במוצרי טואלטיקה כמו סבון, דאודורנט, סכיני גילוח ובשמים, אך ניתן למצוא אותה בתחומים רבים ומגוונים: צעצועי ילדים וילדות, הלבשה, ואפילו בתרופות. גם התמחור על שירותים שונים, כגון תספורת לנשים, עשוי להיות גבוה בעשרות אחוזים ביחס לשירות זהה המיועד לגברים.

תופעת המס הוורוד כוללת גם את העלות של מוצרי ספיגה לימי המחזור החודשי, כמו טמפונים, תחבושות הגייניות ומגני תחתון, הנאמדת בישראל בכ- 30 עד 50 שקל בחודש. על-פי משרד הכלכלה, מוצרי הספיגה בישראל יקרים יותר בהשוואה למדינות מערביות אחרות. על אף שמדובר במוצרים חיוניים, הם אינם מוגדרים כמוצרי יסוד (בדומה למזון או תרופות) והם חייבים במס.

הציפייה מנשים לעמוד בסטנדרטים גבוהים של טיפוח דורשת השקעה של זמן וכסף ולעתים פוגעת בבריאות. יש הרואים בכך עוד סוג של "מס ורוד" המושת על נשים בלבד.